SL6 - Od bitmapy do makra... - Wczytanie bitmapy do SL6
- Szczegóły
- Odsłony: 406905
Spis treści
Mając przygotowany obraz (footprint) w skali 1:1 pozostaje wczytać go do SL6. Do wyboru są dwie drogi:
- kliknąć ikonę przedstawioną na obrazku obok,
ewentualnie - na pasku komend wybrać opcję: "Extras", a następnie zakładkę "Scanned copy...".
Po kliknięciu przycisku "Load bitmap" pojawia się okno dialogowe ukazujące wszystkie pliki graficzne w obsługiwanych formatach. Po wskazaniu jednego z nich ukaże się podgląd i informacja o wymiarach obrazka (w px). Jest też możliwość podglądu (w osobnym oknie, ikona z lewej "Kartka z lupą") obrazka w skali 1:1.
Chciałbym zwrócić uwagę na fakt, że:
- Wczytywanie obrazków do poszczególnych warstw odbywa się niezależnie. Domyślnie obrazek wczytywany jest dla dolnej wartswy metalizacji (C2). Wczytanie do danej warstwy kolejnego obrazka usuwa poprzednio wczytany,
- domyślną rozdzielczością bitmap jest 600dpi. Jednak program sam rozpoznaje DPI wczytywanego obrazka. Do większości rysunków używam DPI=300dpi i jest to wartość wystarczająca. Należy sobie jednak zdawać sprawę, że im większe DPI tym większa dokładność odwzorowania. Istotne dla układów VLSI. Ale jak ze wszystkim należy zachować umiar,
- po wczytaniu w oknie "Scanned copy..." zostaje wyświetlona pełna ścieżka do wczytaj bitmapy,
- obrazek może zostać (decyduje o tym użytkownik) przesunięty w stosunku do lewego, górnego rogu ekranu roboczego. Niezależnie od tego gdzie został ustawiony początek układu współrzędnych. Jednostką o jaką następuje przesunięcie jest 1/10mm,
- Jeśli znacznik "Show bitmap" jest zaznaczony, to obrazek staje się widoczny w oknie roboczym natychmiast po jego wczytaniu,
- Na dolnym pasku okna roboczego pojawia się pole (oznaczone piktogramem analogicznym jak ikona wywołująca opcję "Scanned copy") pozwalająca oglądać:
- tylko obraz bitmapy (Display only the scanned copy),
- tylko obraz elementów umieszczonych w oknie roboczym (Show the layout without the scanned copy).
Domyślnym ustawieniem jest, że równocześnie widoczne są: bitmapa i elementy.