SL6 - Edycja - tryb podstawowy
- Szczegóły
- Odsłony: 57100
Wszystkie opisane wcześniej właściwości programu SL 6.0 nie znaczyłyby nic, gdyby edytor ten nie został wyposażony w zestaw narzędzi i funkcji związanych z edycją obwodów drukowanych.
Podstawowym trybem pracy SL jest tryb edycji. W tym trybie jedynym aktywnym narzędziem jest... (IMO) prawo wyboru. Sytuację tę można prównać do chwili, gdy mając "w głowie" koncepcję chcemy sięgnąć po któreś z narzędzi leżących na stole.
Podobnie tu - klikając na jedną z ikon czy komend na pasku aktywujemy przypisane do nich narzędzia lub operacje. A jest w czym wybierać, bo SL 6.0 zawiera wszystkie potrzebne funkcje edytorskie związane z projektowaniem (edycją) płytek:
- ścieżki i linie (Tracks / Lines),
pola lutownicze przewlekane
- (TH - Pads, Through-Pads (Vias), Drillings)), w tym :
- zwykłe pady,
- przelotki,
- otwory ,
- pola lutownicze SMD (SMD-Pads),
- koła i ich wycinki (Circles / Segments),
- prostokąty (Rectangles),
- strefy (bez wypełnienia) i obszary (z wypełnieniem)(Zones),
- figury specjalne (wielokąty, spirale, itp.) (Special forms),
- obiekty tekstowe (Text).
Każdą z tych funkcji możesz wybrać z paska znajdującego się po lewej stronie okna roboczego. Każda z nich zostanie opisana osobno.
Tu chciałbym jedynie zwrócić uwagę na te małe trójkąciki przy "Pad"-ach oraz "Rectangle". Po kliknięciu tych znaczków lewym przyciskiem myszy (LPM) zostanie rozwinięta lista. Warto obejrzeć.
Pamiętaj o tym, że aby szybko wrócić do trybu edycji wystarczy kliknąć w oknie roboczym prawym przyciskiem myszy (PPM) lub wcisnąć klawisz Esc.
Najczęściej jest to niezbędne jeśli zamierzasz: zaznaczyć, edytować lub przemieścić elementy w oknie roboczym.
Podpowiedź:
W trybie edycji klikając prawym przyciskiem myszy (PPM) w oknie roboczym przywołasz dodatkowe menu, które pozwoli Ci na szybki i wygodny dostęp do wielu użytecznych funkcji programu.
Podkreślenie trybu edycji wynika z tego, że dla niektórych funckji (np. kreślenia ścieżek) PPM kończy edycję danej ścieżki. I oczekuje na rozpoczęcie rysowania kolejnej. Dopiero drugie kliknięcie PPM przerywa aktywność danej funkcji.
To tyle na razie jeśli chodzi o pracę z programem Sprint-Layout 6.0. Jeśli jesteś zainteresowany tym co jeszcze udało mi się zrobić z lutownicą w ręku zapraszam do Warsztatu krótkofalowca.